Automatisera era processer med RPA

Automation

Effektivisera ert arbete med automation (RPA)

I de flesta verksamheter finns ett behov av att se över hur företaget jobbar med sina processer och gränssnitt mot leverantörer och kunder, med syfte att öka sin effektivitet och servicegrad.

Genom att arbeta med en digital arbetskraft kallad Robotic Process Automation (RPA), kan hela 60% av administrativt och repetitivt arbete automatiseras. Roboten kan arbeta dygnet runt och är alltid exakt och konsekvent. Den kan enkelt skalas upp för att hantera en ökande volym.

Tanken är inte att roboten ska ersätta en medarbetare. Roboten frigör tid så att ni kan lägga mer tid på värdeskapande uppgifter som utvecklar både företag och individer.

 

Effektiv mjukvara för automation

Roboten är en mjukvara som automatiserar processer baserat på dokumenterade och uppställda regler. Roboten fungerar som en egen användare i systemet och kopierar en människas arbete med skillnaden att den sköter tilldelade uppgifter dygnet runt alla dagar om året.

Att implementera en digital arbetskraft kan ge ert företag fördelar i form av effektivisering, utveckling och innovation.

  • Ökad kvalitet – roboten eliminerar den mänskliga felfaktorn
  • Ökad kapacitet – roboten arbetar 24 timmar om dygnet
  • Minskade kostnader – dem digitala arbetskraften blir kostnadseffektiv till repetitiva arbetsuppgifter
  • Ökad effektivitet – den digitala arbetskraften frigör tid för ert företag och ni kan fokusera på kärnverksamhet och ge service till era kunder

Vi startar med en översyn av era processer genom en verksamhetsanalys och ser vad ert företag verkligen behöver. Om det är så att en robot inte behövs så implementerar vi det inte.

Kontakta Dighelp AB så berättar vi mer.

Frågeställningar
  • Har ert företag mycket manuella arbetsuppgifter som tar extra tid?
  • Behöver ni hjälp med att göra en analys av ert företags ”tidstjuvar”?
  • Missar ni möjligheter för att ni ej kan hantera inkommande av uppgifter?
  • Kan ni delegera eller automatisera administrativt arbete?

Hur vi jobbar

Digihelp AB använder en unik analysmetod genom sin it- och ekonomiexpertis. När ni anlitar Digihelp AB börjar vi med att göra en noggrann analys av ert företagsbehov genom att intervjua chefer och medarbetare. Vi går genom ert företagsbehov och krav på IT lösningar. Vi levererar en IT lösning som passar just ert företag. Vi dokumenterar och ger feedback till ert företag. Genomförda uppdrag i olika branscher i Sverige har gett många nöjda kunder

Lär känna Digihelp

Ulrika Andreasen som äger Digihelp AB största passion är att utveckla ert företag/organisation så att den blir effektivare genom användning av digitala verktyg. Hon arbetar med att hjälpa både företag inom privat och offentlig sektor med komplexa IT leveranser. Digihelp startades för att hjälpa företag och organisationer med digitala tjänster i världsklass. Ulrika har tidigare drivit bokföringsbyrån Din Ekonomikonsult i Värmland.

Ulrika Andreasen
Grundare Digihelp

070 – 636 68 14

ulrika@digihelp.se

Erfarenhet
  • Ansvarat och infört nya IT- systemlösningar på ett flertal större företag och organisationer
  • 20+ år i ledande befattningar på större företag och inom offentlig sektor
  • Kombinerar it – ekonomi så ni får den bästa digitaliseringshjälpen
  • Är certifierad inom Robotic process automation (RPA)
  • Är certifierad inom ISO 27000, 9001, 14000 IT-säkerhet, kvalitet och miljö
  • Ekonomisystem – Raindance – Agresso -Fortnox – Visma, X-or Compact – Softone
  • Affärssystem – SAP – Infor M3 – Scala – Baan – Mapaz- Heroma LPS – Saba – InfoCaption – Tilda
  • Business Intelligence (BI) – Click-View BI – Cognos – Power BI – Insight budget & forecast – BI – SAP
  • Programmering – C#, SQL – ASP.NET- Java Script – HTML5 – ADO.NET Entity Framwork – Angular – Github – CSS

Bakgrund
Systemvetare och Civilekonom